Inditex: Bir Günde 1 Milyon Sipariş

23 Eylül 2020

İspanya’daki büyük giyim şirketi Inditex, çevrimiçi olarak güçlü bir büyüme gösterdi. Perakende grubu dijital dönüşümünde giderek daha fazla adım atıyor ve bu sonuçsuz kalmayacak. Inditex ilk kez bir günde bir milyon sipariş kaydetti.

Korona salgını, Inditex markalı Zara, Pull & Bear ve Bershka gibi fiziksel mağazalar üzerinde büyük bir etki yarattı, ancak genel olarak, şirket bu yılın ikinci çeyreğinde karlılığa geri döndü.

Inditex, üçüncü çeyreğin, çevrimiçi satışların keskin bir şekilde artması ve mağaza satışlarının kademeli olarak toparlanmasıyla, normalliğe doğru ilerleyen bir dönüş görmeye devam ettiğini söylüyor. Şirketin cirosu 8 milyar Euro'ya ulaştı ve bu yılın ilk yarısındaki düşüş yüzde 37 oldu.

Şirketin çevrimiçi satışlarındaki büyümesi, ilk altı ayda yıllık bazda yüzde 74 artışla çok yüksek seviyede kaldı. Hatta şirket ilk kez günde bir milyon sipariş aldı.

CEO Pablo Isla, "toparlanma ve güçlü performansın Inditex'teki herkesin sıkı çalışması, bağlılığı ve yaratıcılığından kaynaklandığını" vurguladı. Isla, şöyle de ekliyor: “Entegre mağaza ve çevrimiçi platform stratejimizin kritik önemini gösteren çevrimiçi satış büyümemizden özellikle memnunum. Bu, üç temel sütunu; esneklik, dijital entegrasyon ve sürdürülebilirlik olan benzersiz iş modelimizin temel taşıdır. Bu kombinasyon gün geçtikçe sağlamlığını kanıtlıyor."

Kaynak : ecommercenews web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü