İngiltere’de Otomobil Satışlarında Son Altı Yılın En Düşük Seviyeleri Test Edildi

08 Ocak 2020

İngiltere Otomobil Üreticileri Derneği tarafından 2019 yılına ait, sektöre ilişkin veriler dün (6 Ocak 2019) açıklandı. Açıklanan verilere göre 2019 yılında İngiltere’de satılan otomobil miktarı son altı yılın en düşük seviyesine geriledi. Dizel araçlar için getirilen mevzuat kısıtlamalarının ve Brexit sürecinin yarattığı belirsizlik ortamının, bu düşüşe neden olan en önemli etkenlerin başında geldiği belirtiliyor.

Avrupa’nın en büyük ikinci otomobil pazarı konumunda bulunan İngiltere’de 2019 yılında işsizlik oranlarının düşük olmasına ve ücretlerde de artış kaydedilmesine rağmen, hane halkı harcamalarında özellikle büyük kalemlerde tüketicilerin çekingen davranmaya devam etmeleri dikkat çekici bir unsur olarak kayda geçti.

Dernek tarafından açıklanan verilerde, 2019 yılında İngiltere’de satılan otomobil miktarının %2 oranında azalarak 2.31 milyon adet seviyesine gerilediği görüldü.

Belli bir yaşın üzerindeki dizel otomobillerin şehir merkezlerinde kullanımını yasaklayan mevzuat düzenlemeleri nedeniyle tüketicilerin dizel araçlardan uzak durduğunu belirten Dernek Başkanı Mike Hawes, buna ek olarak sektörün en önemli kaygılarından birinin Brexit süreci ile ilgili olduğuna vurgu yaptı.

Yeni hükümetin Brexit sonrası AB ile bir anlaşma imzalayamaması durumunda, 2021 yılından itibaren otomobil ihracat ve ithalatına %10 tarife uygulanmasının zorunlu hale geleceğini hatırlatan Mike Hawes, böylesi bir durumda birçok sanayici açısından İngiltere’de otomobil üretmenin ekonomik olmaktan çıkacağına dikkat çekti. Hawes, hali hazırda birçok önemli otomobil markasının sırf bu nedenle yeni yatırım kararlarını askıya almış olduklarını da sözlerine ekledi.

İngiltere’nin AB’den ayrılmasından sonra da çevre ve emisyon mevzuatlarının değişiklik yapılmadan aynen korunması benimseniyor. İngiltere’de genelde emisyon oranları yüksek ve büyük hacimli motorlara sahip araçların tercih edildiğini söyleyen Hawes, mevzuata göre otomobil üreticilerinin bu durumu dengelemek amacıyla daha küçük motorlu ve düşük emisyonlu araçları da üretmek zorunda olduklarını belirtti. Normalde üreticilerin bu tip otomobillere talebin yoğun olduğu İtalya gibi pazarlara yönelmek zorunda olduklarını belirten Hawes, gümrük tarifelerinin devreye girmesi ile bu stratejinin de yara alacağına dikkat çekti.

Kaynak: Reuters web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı,Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü