İngiltere’nin HS2 Demiryolu Ağı 2 Milyon Ton Çelik Kullanacak

12 Şubat 2020

İngiliz Hükümeti’nin HS2 demiryolu projesini (HS2, High Speed 2’nin kısaltması olup İngiltere’nin ikinci yüksek hızlı tren hattı ağı olacak projeyi dile getirmek için kullanılmaktadır. Ç.N.) onayladığını duyurması üzerine açıklama yapan İngiltere Çelik Üreticileri Birliği’nin (İngiltere Çelik Üreticileri Birliği-UK Steel, İngiliz çelik üreticilerini bünyesinde toplayan bir çatı örgütlenmesidir. Ç.N.) Genel Müdürü Gareth Stace, “Hükümetin HS2 konusunda tümüyle kararlı duruşunu memnunlukla karşılıyoruz. Ayrıca hükümeti, bu çok milyar sterlinlik projenin yararlarının, yüksek kaliteli İngiliz çelik ürünlerini kullanma fırsatlarını en üst düzeye çıkararak Birleşik Krallık’ın dört köşesinde birden hissedilmekte olduğu konusunda emin olmaya çağırıyoruz. HS2 demiryolu projesinin gerçekleştirilmesinde önümüzdeki 10 yıl içerisinde 2 milyon ton çelik kullanılacağı ve Birleşik Krallık çelik üreticilerinin yeni yollar, ray stoku, tüneller, köprüler ve çok daha fazlası için gereken çeliği sunmaya hazır oldukları öngörülmektedir. HS2 projesinde Birleşik Krallık üretimi çeliğin kullanılması 2.000’in üzerinde işi destekleyecek ve ülke ekonomisine 1,5 milyar İngiliz sterlini katkı yaparak projenin yararlarının yalnızca demiryolu hattı boyunca değil tüm Birleşik Krallık genelindeki çelik üretimi topluluklarında da hissedilmesini sağlayacaktır.” yorumunda bulundu.

İngiltere’nin ikinci yüksek hızlı tren hattı ağı projesi, Oakervee izleme komitesinin (Oakervee, HS2 demiryolu ağı projesinin gerçekleştirilmesinin gerekli olup olmadığı konusunda inceleme yapıp karar vermek üzere oluşturulmuş komite olup, adını, komitenin başına getirilen Douglas Edwin Oakervee’nin soyadından almaktadır. Ç.N.) incelemesinde vurgulanan önerileri izleyerek ilerleyecek. Avam Kamarası’nda konuşan Başbakan Boris Johnson, “İnceleme, yüksek hızlı tren hattının kesin olarak gerçekleştirilmesinden şüphe duymuyor. Eğer projenin, bugünün fiyatlarıyla 35 milyar ile 45 milyar İngiliz sterlini arasında değişen maliyetiyle 1. aşaması şimdi başlarsa 10 yılın sonunda hat hizmet vermeye başlayabilir. Yerel ulaşımdaki dramatik gelişmeler ve HS2 projesine devam etme kararı, bu ülkenin yoğunluğunu başkentten uzaklaştıracak ve kasabalarımız ile kentlerimiz arasındaki bağlantıyı değiştirecektir.” açıklamasında bulundu.

Kaynak: Steelguru web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü