İspanyolların %76’sı Pandemi Öncesine Göre İnternetten Daha Fazla Alışveriş Yapıyor

25 Mart 2021

İspanyol tüketicilerin dörtte üçünden fazlası, koronavirüs salgını öncesine kıyasla şu anda daha çok çevrimiçi alışveriş yaptıklarını söylüyor. Hatta İspanyolların yarısı haftada en az bir kez çevrimiçi alışveriş yapıyor.

Çevrimiçi alışveriş, İspanyol toplumunda tamamen yerleşik bir alışkanlık haline geldi; son oniki ayda koronavirüs salgını ve beraberindeki önlemlerle güçlü bir şekilde tetiklendi.

İspanya’daki her iki tüketiciden biri haftada en az bir kez çevrimiçi alışveriş yaptığını iddia ediyor ve bu insanların yüzde 15’i bunu haftada birkaç kez yapıyor. Ve yüzde 43’ü ayda en az bir kez internetten bir şeyler satın aldığını söylüyor.

Bu veriler, Ipsos Digital tarafından yapılan bir ankette gösterilmiştir. Bu çalışma aynı zamanda akıllı telefonun çevrimiçi alışveriş için en popüler cihaz (yüzde 66) olduğunu gösteriyor. Bunu bilgisayar veya dizüstü bilgisayar (yüzde 50) ve tablet (yüzde 16) izliyor.

İnternetteki en popüler ürün kategorileri giyim ve aksesuarlardır (yüzde 64). İnternetten satın alınan bir diğer popüler ürün türü ise teknoloji kategorisindeki ürünlerdir (yüzde 46), güzellik ürünleri, kozmetik ve parfümler (yüzde 35) üçüncü sırada yer almaktadır. Yemek ve yemek dağıtımı (yüzde 33) ve market ürünleri (yüzde 27) sırasıyla dördüncü ve beşinci sıradadır.

Kaynak: ecommerce news eu
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü