Japon Otomobil Firmalarının Küresel Satışları Temmuz Ayında %12 Azaldı

28 Ağustos 2020

Japon otomobil firmaları küresel ölçekteki Temmuz ayı satış rakamlarını 28 Ağustos 2020 tarihinde açıkladılar. Açıklanan rakamlara göre Japon otomobil firmalarının satışları Temmuz ayında geçen yıla kıyasla %12.2 oranında geriledi. İlkbahardan itibaren salgın nedeniyle fabrikaların uzun müddet kapalı kalması ve talebin de çok düşük seviyelere gerilemesi nedeniyle Japon otomobil firmalarının satış rakamları son beş aydır düzenli olarak azalmaya devam ediyor.

Toyota ve Nissan da dahil olmak üzere yedi büyük Japon otomobil firmasının paylaştığı veriler üzerinde Reuters tarafından yapılan çalışmada, Temmuz ayında toplam 2.01 milyon adet araç satıldığı belirlendi.

Firmaların bildirdiği aylık satış rakamları incelendiğinde, satışlardaki düşüş eğiliminin yavaşladığı gözlemlendi. Aynı firmaların satışları daha önce Nisan ayında %50, Haziran ayında ise %21.3 oranlarında gerilemişti. Ülke ve firma temelinde analiz yapıldığında ise, yedi firmanın çoğunun Çin pazarındaki satışlarını arttırdıkları, Toyota’nın ise Avrupa pazarında da artış kaydettiği gözlemlendi.

Yedi firmanın küresel ölçekteki üretim rakamları da Temmuz ayında bir önceki yıla göre %14.4 azalarak toplam 1.99 milyon adette kaldı. Üretim miktarı geçtiğimiz Haziran ayında da bir önceki yıla kıyasla %26.1 oranında gerilemişti.

Tüm dünyada koronavirüs salgını kapsamında uygulanan karantina tedbirleri nedeniyle Mart ayından bu yana otomobillere olan küresel talepte de büyük bir zayıflama yaşanıyor. Bu süreçte hem otomobil bayilerine gelen müşteri adedinde büyük düşüşler yaşandı, hem de toplu alım yapan kurumsal müşteriler alım planlarını erteleme yoluna gittiler.

Her ne kadar birçok ülkede karantina uygulamaları hali hazırda gevşetilmeye başlanmış olsa da, uzmanlara göre otomobillere olan talebin 2019 yılındaki seviyelere tekrar ulaşabilmesinin beş yıla kadar zaman alabileceği değerlendiriliyor.  

Kaynak: Reuters web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü