Japonya'nın E-Ticaret Pazarı 2022'de %10 Büyüdü

27 Eylül 2023

Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı tarafından açıklanan e-ticaret piyasasına yönelik bir anket 2022 yılında B2C e-ticaret pazarı ölçeğinin 22,7 trilyon yen değerinde olduğunu gösteriyor. Bununla birlikte bahse konu pazarın yıllık %9,9 artış kaydettiği belirtiliyor. B2C pazar hacmi 2013 yılındaki 11,2 trilyon yen değerine göre 9 yılda iki katına çıktı.

Kategori bazında, fiziksel ürün satışları yıllık %5,4 artışla 14,0 trilyon yene yükselirken, seyahatle ilgili hizmet kalemleri veya bilet satışları gibi hizmetler %32,4 artışla 6,1 trilyon yene yükseldi. Çevrimiçi oyunlar veya elektronik yayınlar gibi dijital ürünlerin satışları yıllık %6,1 düşüşle 2,6 trilyon yen değerine geriledi. Hizmet sektörü için pazar ölçeğindeki gözle görülür artış, açık hava etkinliklerine yönelik talebin canlanmasıyla ortaya çıkıyor. Online alışverişin toplam fiziki ürün satışları içindeki payı olarak tanımlanan e-ticaret oranı, geçen yılın aynı dönemine göre 0,35 puan artarak %9,1'e yükseldi.

Kaynak: Nippon
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü