KOBİ’lerin E-Ticaret Sektöründe Hızlı Yükselişi Küresel Lojistik Sektöründe İnovasyona Yol Açmakta

12 Ekim 2023

Euromonitor International'ın raporuna göre, 2020 yılında e-ticaretin yıllık büyümesi küresel olarak %26,94'e yükseldi ve önümüzdeki birkaç yıl boyunca çift haneli büyüme rakamlarının devam edeceği öngörüler arasında yer aldı. Bu durum, KOBİ’lerin ve bireysel satıcıların ürünlerini Amazon ve Alibaba gibi sınır ötesi e-ticaret platformları aracılığıyla denizaşırı pazarlara satmasını sağladı.

KOBİ e-ticaret şirketlerinin teslimat işini tamamlamadan önce kendi başlarına uygun bir lojistik sağlayıcı seçmeleri ve diğer adımların yanı sıra hesap açma, kimlik doğrulama, kargo bilgilerini doldurma, beyanname formunu doldurma gibi işlemleri tamamlamaları gerekiyor. Mikro ticarette çok belirgin olmasa da, bu ekstra hususlar KOBİ e-ticaret şirketlerinin işletme yükünü artırıyor; ancak aynı zamanda yeni lojistik şirketlerinin yükselişini de teşvik ediyor.

Yeni bir Hong Kong girişimi olan Spaceship, profesyonel bir lojistik ekibinin deneyimini, e-ticaret satıcılarına ve tüketicilere sunarken; maliyetleri düşürmeyi sağlayan lojistik ve yazılım ekosistemini birleştiriyor.  Spaceship, tüketicilerin ve KOBİ’lerin e-ticaret şirketlerinin hizmet taleplerini karşılayan teslimat hizmetlerini bulmalarına yardımcı olan tek noktadan uygun bir teslimat platformu sağlamak için 30'dan fazla küresel lojistik hizmetiyle çalışmaktadır.

Spaceship, yenilikçi teknoloji ve yapay zekâ kullanarak, teslimat süresi tahmini, vergi tahmini ve daha fazlası dâhil olmak üzere e-ticaret teslimatı için, gerçek zamanlı fiyat karşılaştırması ve rezervasyon hizmetleri sunan uluslararası bir gönderi rezervasyon ve yönetim çevrimiçi platformu başlattı. Bu platform, uluslararası gönderi sürecini basitleştiriyor ve bir siparişin işlem süresini yaklaşık 6 kat kısaltıyor.

Kaynak: Digi Times Asia
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü