Küresel E-Pazaryerlerinde Gelişmeler: Çinli e-Ticaret Devlerinin Kampanyaları

13 Eylül 2018

Nakit ile doldurulmuş “hongbao” olarak da bilinen kırmızı zarfların hediye edilmesi, Çin Yeni Yılı kutlamalarının önemli bir parçasıdır. Çin’in dijital devleri bu eski geleneğe sanal bir dokunuş kazandırdı.
Bu kapsamda WeChat birkaç kampanya yayınlamıştır. Buna göre, hareket izleme verilerine dayanarak, QQ kullanıcıları attıkları her 100 adım için nakit ödül veya sanal kupon kazanabilirler.  Yine, düzenlenen diğer kampanyalarla WeChat Pay kullanıcıları, satın alma işlemlerinde kullanabileceği para kazanabilir.
Şirketin, sanal hediyeye rağbetin yüksek olduğunu gördüğü belirtildi. Tencent, 688 milyon WeChat kullanıcısının Çin Yeni Yılı arifesinde dijital olarak kırmızı zarflar gönderdiğini bildirdi ve buna göre bir yıl öncesine göre %15 artış gerçekleşti.
Alibaba kampanyalarının da ilgi gördüğü ifade edildi. Yıl boyunca yüz milyonlarca izleyiciye hitap eden Yılbaşı Gecesi televizyonunun izleyicileri, aynı zamanda Alibaba’nın Taobao mıknatıslı uygulamasıyla aynı anda etkileşim kurarak nakit para ve başka ödüller kazanma şansına sahip oldular. Buna, Çin'de 100 milyondan fazla kişinin katıldığı bildirildi.
Çin'in en büyük perakendecilerinden biri olan Suning’in de, “Genişleyen Kırmızı Zarf” adlı dijital kampanyayı başlatarak, 500 milyon RMB (yaklaşık 74 milyon dolar) değerinde hediye dağıtacağı ifade edildi.
Kaynak: retail.e-marketer.com web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı