Küresel Otomotiv Endüstrisinin Yarı İletken Tedarik Krizi Devam Ediyor

05 Şubat 2021

IHS Markit, küresel otomotiv endüstrisinin yarı iletken tedarik krizinin 2021’in ilk çeyreğinde 672 bin adet hafif ticari araç üretimini etkileyebileceğini bildirdi. Sektördeki sıkıntının üçüncü çeyreğe kadar uzayabileceği vurgulandı.

Ford Motor, Toyota Motor, Fiat Chrysler Automobiles ve Nissan Motor, yaşanan mikroçip kıtlığı nedeniyle üretimi kısarken, Volkswagen AG tedarik kısıtlamalarının Şubat 2021’de bazı fabrikalarında üretimi etkileyeceğini açıkladı. Nissan Motor kamyon üretiminde revizyona giderken, Mazda da bazı modellerdeki üretimin revize edilmesi gerektiğini duyurmuştu.

IHS Markit'in yarı iletken alanındaki kıdemli baş analisti Phil Amsrud, "Bu kısıtlamaların nedeni OEM'lerden gelen artan talep ve sınırlı yarı iletken arzının bir sonucu olduğu için, her iki durum aynı hizaya gelene kadar çözülemeyecek" dedi.

Diğer yandan, ABD'nin Çin'in en büyük yarı iletken üreticisine yönelik yaptırımlarının, özellikle küresel bir elektronik çip kıtlığı yaşanması nedeniyle ABD şirketlerine zarar verebileceği belirtiliyor. General Motors da dün çip sıkıntısı nedeniyle bir hafta boyunca, 3 fabrikasını kapatacağını, bir fabrikasında üretimi yarıya düşüreceğini duyurdu. Şirket, Fairfax, Kansas; Ingersoll, Ontario; ve San Luis Potosi, Mexico'daki fabrikalarını 8 Şubat itibariyle 1 hafta süreliğine kapatacağını bildirdi. Aynı hafta, Güney Kore'deki Bupyeong 2 fabrikasının yarı kapasiteyle çalışacağı bildirildi.

GM sözcüsü David Barnas, "Azaltma çabalarımıza rağmen, yarı iletken kıtlığı 2021'deki GM üretimini etkileyecek. Küresel otomobil endüstrisi için yarı iletken tedariki çok akıcı olmaya devam ediyor. Tedarik zinciri organizasyonumuz, tedarikçilerimizin yarı iletken gereksinimleri için çözümler bulmak ve GM üzerindeki etkileri azaltmak için tedarik üssümüzle yakın bir şekilde çalışıyor" ifadelerini kullandı.

Kaynak: dunya.com
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü