Macaristan'da E-Ticaret: 2019'da 2,2 Milyar Avro

25 Haziran 2020

Macaristan'daki e-ticaret, 2019'da 781 milyar Macar forinti (2,2 milyar avro) değerinde kaydedildi. Beklentiler doğruysa, 2024 yılına kadar 4,9 milyar avroyu aşabilir. Veriler Reacty Digital ve eNet'in ortak araştırmasından gelmektedir. ENet, yurt içi çevrimiçi alışverişlerin sıklığının yıllardır düzenli olarak arttığını söylemektedir. Araştırmaya göre, BİT, giyim ve spor giyim ve tüketici elektroniği, Macaristan'daki en büyük çevrimiçi trafiğe sahip ürün kategorileridir. En yüksek alışveriş sepeti değeri inşaat ve yenileme kategorisinde bulunurken, en düşük alışveriş sepeti değeri çevrimiçi yemek siparişinde görülmektedir.

Çevrimiçi satın alınan en popüler ürün kategorileri giyim, ayakkabı ve çanta (yüzde 57), akıllı telefonlar ve aksesuarları (yüzde 56) ve oyuncaklar ve hediyelik eşyalardır (yüzde 52). Macarlar çevrimiçi alışveriş yaparken, çoğu (yüzde 45) nakitsiz ödemeyi tercih ediyor, yani, teslimatta nakit ödeme hala popüler olsa da çoğunlukla bir banka sistemi aracılığıyla kredi kartıyla yapıyor. Macaristan'da ortalama bir çevrimiçi mağaza dört farklı ödeme seçeneği sunmaktadır. En yaygın olarak kullanılan ödeme yöntemleri kapıda ödeme ve banka havalesidir.

Kaynak: ecommercenews web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü