Meksika: E-ticaret 2020'de Büyük Kazanan Oldu; Satışların %30'un Üzerinde Artması Bekleniyor

05 Ocak 2021

Meksika ekonomisi, koronavirüs salgını ve buna bağlı kısıtlamalardan önemli bir darbe aldı, ancak 2020'de kazanan e-ticaret oldu. Statista tarafından Kasım ayında yayınlanan bir rapora göre, çevrimiçi satışların 2020'de 18,8 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor. Rakam, Meksika'da 2019 yılındaki 14,26 milyar dolarlık e-ticaret satışlarından neredeyse %32 daha yüksek seviyede bulunuyor. Statista'ya göre, elektronik ve medya harcamalarının 2020'de 5,88 milyar dolar ile toplam e-ticaret harcamasının neredeyse üçte biri olacağı tahmin ediliyor. Statista ayrıca, 2020'de, bir önceki yıla göre %8,8'lik bir artışla toplam 50,7 milyon Meksikalı'nın çevrimiçi alışveriş yapmış olacağını tahmin etti. 2019 yılında %36,5 olan pazar penetrasyonunun ise 2020’de nüfusun % 39,3'ü olacağı tahmin ediliyor.

E-ticaret konusunda uzmanlaşmış bir pazarlama ajansı olan Triciclo'nun kurucularından biri, pandemi sırasında sektördeki büyümenin iki yıllık bir süre boyunca beklenene eşdeğer olduğunu söyledi. Renata Raya, bazı küçük ve orta ölçekli işletmelerin toplam satışlarının %500'e kadar arttığını söyledi. "Fiziksel mağazası olanlar e-ticaret dünyasına girmeye mecbur kaldı" dedi. "Ayrıca zaten çevrimiçi satış yapan müşterilerimiz var ve onlar için de büyüme çok dikkat çekiciydi".

Bir e-ticaret web sitesi oluşturma platformu olan Magento Commerce'in kurumsal satış müdürü, fiziksel mağazalarda alışveriş yapmak artık insanların sağlığı için bir tehdit oluşturmadığında bile çevrimiçi satışların artmaya devam edeceğini ifade etti. Mario Juárez, "Birçok insanın evde olmaktan bıktığı doğru olsa da birçok insan da çevrimiçi alışverişin rahatlığını fark etti" dedi.  Magento tarafından değerlendirilen şirketler, çevrimiçi satışlarının %300 ile %400 arasında arttığını gördü. Raya gibi, Juárez’de salgının Meksika'daki e-ticaret büyümesini hızlandırdığını ve sektörü kısa zamanda, on yılda ulaşacağı bir konuma getirdiğini iddia etti. Ancak 2020'deki büyümeye rağmen, her iki şirket temsilcisi de güvenlik endişelerinin ve lojistik zorlukların e-ticaret sektöründeki kısıtlamalar arasında olduğuna inanıyor.

Kaynak: Mexico News Daily
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü