Moda Endüstrisi İnternete Taşınıyor

08 Mart 2022

Vietnam Genel İstatistik Ofisi'ne göre, 2021'in ilk dokuz ayında hazır giyim perakende satışları, 2020'nin aynı dönemine göre %9,6 düştü. Bu, perakende mağazalarının uzun süre kapalı kaldığı pandeminin etkisinden kaynaklandı. Vietnam Ulusal Tekstil ve Konfeksiyon Grubu bünyesindeki yerel işlere odaklanan sekiz büyük işletmeden yalnızca biri büyüme kaydetti. Diğer işletmeler gelirlerinin %30-40 düştüğünü gördü.

Son iki yılda, Avrupa ve ABD'deki birçok hazır giyim işletmesi iflas etti veya mağaza büyüklüğünü %30-50 oranında küçülttü. Bu durumda çoğu moda perakende şirketi ve moda markaları, genç veya yaşlı olsun, yavaş yavaş e-ticarete geçiyor. Vietnam Tekstil ve Konfeksiyon Derneği'ne göre çevrimiçi satış potansiyeli ile ilgili olarak, Vietnam'daki çevrimiçi iş geliştirmenin ilk aşamasındadır ve önümüzdeki beş yıl içinde büyük bir gelişme potansiyeline sahiptir.
 
Kaynak: vietnamnet
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü