Mollie Anketi, E-Ticaret KOBİ’lerinin Büyük Bir Büyüme Planladığını, Ancak Zayıf Entegrasyonun İlerlemeyi Tehdit Ettiğini Ortaya Koyuyor

31 Mart 2022

Avrupa’nın en hızlı büyüyen ödeme hizmeti sağlayıcılarından biri olan Mollie, bugün İngiltere’deki küçük ve orta ölçekli (KOBİ) e-ticaret tüccarlarının 2021’deki ortalama büyüme oranlarını ve gelecek planlarına ilişkin öngörülerini ortaya koyuyor. Veriler, büyük uluslararası genişleme de dahil olmak üzere etkileyici bir büyüme ve cesaret verici hedeflere işaret ediyor. Bununla birlikte, küresel e-ticaret devleriyle rekabet ederken potansiyel olarak kritik bir kör nokta olduğunu da ortaya koyuyor: üçüncü taraf yazılım ve yeteneklerinin Birleşik Krallık KOBİ e-ticaret teknolojisi yığınlarına sınırlı entegrasyonu.
 
Birleşik Krallık’taki KOBİ’ler, 2021 yılında ortalama %27 e-ticaret büyümesi yaşarken, daha küçük firmalar %12 ve daha büyük firmalar %34 büyüme yaşadı. Birleşik Krallık’taki KOBİ’lerin %70’i, bu büyüme seviyesinin önümüzdeki bir ila üç yıl içinde devam etmesini bekliyor. Ancak %30’u e-ticaret faaliyetlerinin 2021’den daha hızlı büyüyeceğine inanıyor- ortalamada %39 daha hızlı.
 
Bu büyümeyi sürdürmek için, Birleşik Krallık KOBİ’leri iç pazarlarının ötesine bakıyor. %88’i, Birleşik Krallık dışındaki müşterilerden elde edilen gelirin artmasının çok önemli (%43) ve önemli (%45) bir kilit stratejik öncelik olduğunu söylüyor. Bugün, Birleşik Krallıktaki KOBİ’lerin yalnızca %37’si İngiltere, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda dışında satış yapmaktadır. Bu şirketler, gelirlerinin ortalama %17’sini AB’deki müşterilerden elde ediyor ve en küçük tüccarlar için %12 ile en büyük tüccarlar için %19 arasında değişiyor. Birleşik Krallıktaki KOBİ’lerin uluslararası genişleme için iddialı planları var, ancak bu hem teknolojinin hem de operasyonların genişletilmesini gerektirecek.
 

Kaynak: ffnews
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü