Panasonic, Çin'deki Varlığını Genişletme Taahhüdünde Bulunuyor

08 Kasım 2023

Japon teknoloji şirketi Panasonic Holdings Corp'un üst düzey bir yöneticisi, şirketin Çin'deki varlığını genişletme adımlarını hızlandıracağını ve odak noktalarının sağlıklı ve akıllı yaşam alanları, yeni elektrikli araç bileşenleri ve akıllı üretim olduğunu belirtti.

Panasonic temsilci direktörü ve başkanı Yuki Kusumi, Çin'in Panasonic için önemli yurtdışı pazarlardan biri olduğunu vurgularken, şirketin dünya ekonomisinin ikinci büyük ülkesine yatırımını artırmaya devam edeceğini belirtti.

Şirketin başkan yardımcısı Tetsuro Homma, Panasonic'in 2019 ile 2022 yılları arasında Çin pazarında 14 projeye yatırım yaptığını ve 2023'ten itibaren üç yeni fabrika inşa etme kararı aldığını belirtti.

Çin'deki Japon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı da olan Homma, Çin'de faaliyet gösteren ve yapılan ankete katılan Japon şirketlerinin yarısından fazlasının "Çin'deki yatırımlarını azaltmayacaklarını" veya "Çin'deki yatırımlarını artırmayı düşündüklerini" ifade ettiklerini söyledi. En son ankete Çin genelinde yaklaşık 1.200 Japon şirketi katıldı.

Homma, Japon şirketlerinin Çin'i yalnızca büyük bir "imalatçı ülke" veya "tüketici ülke" olarak değil, "yenilikçi bir güç" ve "mühendislik gücü" olarak görmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

Panasonic'ın Çin'deki iş hacmi, 2022 mali yılında 120 milyar yuana (16,5 milyar dolar) ulaştı ve bu, şirketin küresel iş hacminin yüzde 27'sini oluşturuyor.

Panasonic, araç montajlı bataryaların yanı sıra 35 farklı otomobil parçası sağlıyor. Şu anda Panasonic'in Çin'de araç bileşenleri için 6 Ar-Ge merkezi ile 18 üretim tesisi bulunuyor.

Japon şirket, Jiangsu eyaletinin Wuxi kentindeki fabrikasında hidrojenle çalışan yakıt hücreleri ve kapsamlı bir enerji kullanım projesi de oluşturdu. Bu proje Çin'de türünün ilk örneğidir.

Kaynak: ChinaDaily
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü