Panasonic Firması Tedarik Zinciri Yönetim Sistemleri Alanındaki Payını Arttırmayı Hedefliyor

09 Mart 2021

Asya piyasasının iş ve ticaret alanındaki önemli haber ajanslarından birisi olan Nikkei tarafından 8 Mart 2021 Pazartesi günü yayınlanan bir haberde, Panasonic firmasının bir tedarik zinciri yazılım şirketi olan Blue Yonder’i 6,45 milyar dolar karşılığında satın alacağı iddia edildi. Alımın gerçekleşmesi durumunda, bunun Panasonic firmasının 2011 yılından bu yana gerçekleştirdiği en büyük alım operasyonu olacağı belirtildi.

Panasonic’in geçen yıl 791 milyon dolar ödeyerek Blue Yonder şirketinin %20 hissesini satın almış olduğu hatırlatılan haberde, bu son alım girişimiyle de şirket hisselerinin tamamına sahip olmayı hedeflediği belirtildi. Fakat Nikkei tarafından verilen bu haberde kaynak belirtilmemesi dikkat çekti.

Panasonic tarafından Reuters Ajansı’na elektronik posta ile gönderilen kısa açıklama metninde ise, söz konusu haberin şirketleri tarafından resmi olarak açıklanmış bir bilgiye dayanmadığı ve alım konusunda şu an için bir karara varmış olmadıkları ifade edildi.

Uzmanlar böylesi bir alım operasyonunun gerçekleşmesi durumunda Panasonic firmasının tedarik zinciri yönetim hizmetleri faaliyetlerine büyük güç katacağını belirtiyorlar ve özellikle mevcut salgın ortamında, tedarik zinciri yönetiminin bütün firmalar açısından birinci öncelikli konuma yükselmiş olduğuna da dikkat çekiyorlar.

Kamuoyunda daha çok elektronik eşya ve batarya üreticisi olarak tanınan Panasonic firmasının son yıllarda diğer ticari firmalara tedarik hizmetleri sunma ve Tesla benzeri şirketlere batarya ve yedek parça sağlama konularına yoğunlaştığı belirtiliyor.

Nikkei’nin haberinde, Panasonic firmasının en son 2011 yılında 7,2 milyar dolar ödeyerek Sanyo Electric şirketini satın aldığı hatırlatıldı ve Blue Yonder’in satışının gerçekleşmesi durumunda bunun şirketin ikinci büyük satın alma operasyonu olarak kayda geçeceği belirtildi.

Haberin devamında, alımın büyük ihtimalle şirketin öz kaynaklarından finanse edilmesinin planlandığı fakat finansmanın bir kısmı için kredi veya diğer opsiyon kullanımlarının da değerlendirildiği iddia edildi.

Panasonic geçtiğimiz Mayıs ayında Blue Yonder Şirketinin %20 hissesini satın almasının akabinde, şirketin yönetim kuruluna bir üye atamış ve o tarihten sonra iki şirketin ortaklığı daha derinleşmişti.

Bir Amerikan şirketi olan Blue Yonder, yapay zeka teknolojisi üzerine kurulu tedarik zinciri yazılımları geliştirerek, büyük ölçekli şirketlerin fabrika, depo ve satış mağazaları arasındaki koordinasyonu optimize eden algoritmalar geliştiriyor. Walmart, Starbucks ve Unilever gibi firmaların Blu Yonder’in müşterileri arasında yer aldığı biliniyor.

Kaynak: Reuters
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü