Pandemi Döneminde Çevrimiçi Alışveriş Daha Popüler Hale Geliyor

08 Şubat 2022

AB’de çevrimiçi alışveriş büyümeye devam ediyor. 2 Şubat’ta yayınlanan Eurostat verilerine göre, COVID-19 kısıtlamalarından, alışkanlık ve tercihlerdeki değişikliklerden etkilenen perakende alışverişlerinin e-ticaret üzerinde etkisi oldu.
 
2021 anketinden önceki 12 ayda, AB’de 16 ila 74 yaş arasındaki kişilerin %90’ı interneti kullanmış, bunların %74’ü özel kullanım için mal veya hizmet satın almış veya sipariş etmiştir.

Çevrimiçi alışveriş, 2020’ye kıyasla (internet kullanıcılarının %73’ü) 1 puan (yüzde), 2016’ya kıyasla ise 11 puan (yüzde 63) arttı.
 
Anketten önceki 12 ay içinde internet üzerinden mal veya hizmet satın alan veya sipariş eden internet kullanıcılarının en yüksek oranları Hollanda (%94), Danimarka (%92) ve İsveç (%89) aldı. Öte yandan, Romanya (%44) ve Bulgaristan’da (%42) %50’den daha azı çevrimiçi alışveriş yaptı.
 
Letonya listenin ortasında ve AB ortalamasının hemen altında yer aldı. 2021 için, internet kullanıcılarının %67’si çevrimiçi sipariş verdi, bu oran 2020’de %63’tü. 2016’da bu rakam %55’ti. Bir bütün olarak nüfus içinde, insanların %62’si önceki 12 ay içinde çevrimiçi sipariş verdi.
 
Son beş yılda, internet kullanıcıları arasında çevrimiçi alışverişte en büyük artışlar Çekya (+27 puan), Slovenya, Macaristan ve Romanya (tümü +26 puan) ile Hırvatistan ve Litvanya’da (her ikisi de +25 puan) kaydedildi.
 
Kaynak: eng.lsm.lv
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü