Pandemi Nedeniyle Online Satış Çabaları Artıyor

13 Nisan 2022

Eurostat verileri, işletmelerin COVID-19 kısıtlamalarıyla nasıl başa çıktığını gösteriyor. AB işletmelerinin %12'si 2020 boyunca COVID-19 pandemisinin onları internet üzerinden mal veya hizmet satma çabalarını başlatmaya veya artırmaya sevk ettiğini bildiriyor. 2020 yılında, mevcut verilere sahip AB Üye Devletleri arasında, pandemi nedeniyle ürünlerini çevrimiçi satma çabalarını başlatan veya artıran işletmelerin en yüksek payı Malta (%32), ardından Kıbrıs (%23) ve Portekiz ( %21)’dir. Buna karşılık, işletmelerin en düşük yüzdeleri Almanya (%5), Polonya (%6) ve Slovenya'da (%7) kaydedildi.

2020 yılında pandemi nedeniyle yeni bir satış kanalı olarak internete geçen veya online satış yapma çabalarını artıran işletmelerin payının, halihazırda e-satış yapan işletmelerin başlangıçtaki payına ve ayrıca büyük ölçüde işletmenin ekonomik faaliyetinin türüne bağlı olduğu unutulmamalıdır. Online satış yapan veya satışını artıran işletmelerin en yüksek payı konaklama ile ilgili faaliyetlerde (%25) kaydedilirken, en düşük pay inşaat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde (%3) kaydedildi.

Kaynak: ec.europa
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü