Pandemi Sırasında Dijital Oyunlar Güç Kazandı

24 Haziran 2022

Video oyunları on yıllardır var olmasına rağmen, pandemi sırasında birçok kişinin tercih ettiği eğlence oldu. The NPD Group'a göre, oyun oynamak için harcanan ortalama süre, 2019 ile 2020 arasında haftada 12,7 saatten 14,8 saate çıkarak %16,5 arttı. Bu büyüme oranı 2021'de çok az yavaşladı ve harcanan zaman 16,5 saate çıktı. 2022'de ABD nüfusunun yarısından fazlasının (%54,2) dijital oyuncu olacağı tahmin ediliyor. Mobil oyun, nüfusun %48,3'ünün (162,9 milyon kişi) akıllı telefonlarında oyun oynaması sayesinde en büyük segment haline gelmiştir.

Deloitte'un 2022 medya trendleri raporuna göre, video oyunları oynamak, beş farklı ülkede (ABD, İngiltere, Almanya, Brezilya ve Japonya) Z kuşağı katılımcıları arasında en sevilen eğlence etkinliğidir. Newzoo'ya göre Z kuşağı boş zamanlarının dörtte birini video oyunları oynayarak geçirmektedir. Y kuşağı da zamanlarının çoğunu diğer medya türlerinden daha fazla oyun oynamak için harcıyor.
 
Kaynak: emarketer
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü