Pandemi yılı Hindistan'daki Çevrimiçi Pazaryerleri İçin Çıkış Yılı Oldu

18 Mart 2021

Yeni bir ankete göre, Covid-19 salgını nedeniyle son 12 ayda artan müşteri benimsemesiyle desteklenen e-ticaret, hızla Hindistan’da en çok tercih edilen alışveriş yöntemlerinden biri haline geliyor. Geçtiğimiz birkaç ayda yerel pazarların, perakende mağazaların ve alışveriş merkezlerinin açılmasına rağmen, topluluk platformu LocalCircles tarafından yapılan anketin bulguları, geçen yıl e-ticaret hizmetlerini kullanan tüketicilerin bunları kullanmaya devam ettiğini gösteriyor. Ankete katılanların yaklaşık yarısı, e-ticaret web sitelerinin ve uygulamalarının son 12 ayda tercih ettikleri alışveriş modu haline geldiğini söylerken, %18’i malların yerel perakendecilerden eve teslim edilmesini tercih ettiklerini söyledi. Hindistan’ın 358 ilçesinde bulunan 42.000’den fazla tüketiciden 130.000 yanıt alan anket, alışveriş yapanların e-ticaret hizmetlerine eskisinden daha fazla güvenmesinin en önemli nedenleri arasında güvenlik, rekabetçi fiyatlar ve iade kolaylığı olduğunu gösterdi. Tüketicilerin çevrimiçi olarak alışveriş yaptığı en popüler ürün kategorileri arasında temel ürünler ve market ürünleri olarak belirtildi - ankete katılanların %69’u bunları çevrimiçi olarak satın aldıklarını söyledi. Yaklaşık %54’ü son 12 ayda giyim, mefruşat ve elektronik aksesuarlar gibi orta değerli ürünler için internetten alışveriş yaptıklarını söylerken, %32’si aygıtlar, beyaz eşya ve mobilya gibi yüksek değerli ürünler satın aldıklarını belirtti. Pazaryerleri de geçen yıl bu tür kategorilerde yüksek büyüme bildirdi. Ankete göre, katılımcıların %33’ünün ihtiyaç duydukları her şeyi e-ticaret yoluyla satın aldığı, %29’unun ise harcamalarının %75’inden fazlasının son bir yılda çevrimiçi platformlarda olduğu belirtildi.
 
Kaynak: İndiatimes
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü