Perakende E-Ticaret Pazarında Yaşanan Gelişmeler Plastik Ambalaj Atıklarının Artmasına Yol Açıyor

27 Ekim 2023

2022 yılında dünya genelinde perakende satışların yaklaşık %19'u e-ticaret yoluyla gerçekleşmiştir. Bu oranın 2027 yılına kadar yıllık yaklaşık %1 artarak %23'e ulaşması bekleniyor.

2019 yılında e-ticaret sektörünün ambalajlama amacıyla yaklaşık 1 milyon ton plastik kullandığı ve bunun neredeyse tamamının atığa dönüştüğü tahmin ediliyor. Bu atığın çoğu, şu anda e-ticaret sektöründe en önemli pazar paylarına sahip ülkeler olan Çin ve ABD'den kaynaklanmıştır. E-ticaret ambalajlarındaki plastiğin 2025 yılına kadar iki katına çıkması beklenmektedir.

E-ticaret yoluyla üretilen plastik atıklar, toplam ambalaj atığı miktarına kıyasla küçük bir orana sahip olmakla beraber, sektörün büyüme hızı dikkate alındığında, e-ticareti en hızlı büyüyen atık kaynaklarından biri haline getirerek, kötüleşen plastik atık sorununa katkıda bulunmasına neden olmaktadır.

Kaynak: sdg knowledge hub
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü