Rapora Göre Çoğu Marka E-Ticarette Kazanmaya Hazır Değil

31 Mart 2020

Profitero ve Kantar'ın geçen hafta sunduğu bir araştırmaya göre, markalar e-ticarette kazanmaya tamamen hazır olmadıklarını söylüyorlar. %71'i güçlü bir e-ticaret odakları olduğunu ve rakiplerine ayak uydurmaya çalıştıklarını bildirmiştir. Araştırma, Eylül ve Aralık ayları arasında dünya genelinde 200 marka ile gerçekleştirilmiştir.

Birçok marka, özel e-ticaret stratejilerine sahip olmadıklarını söylemiştir. Her 10 şirketten dördünün şirket yönetimi, e-ticareti stratejik bir öncelik olarak tanımlamış olsa da şirketlerinin bu işi yapmak için özel hedefleri veya müşteri ana planları bulunmamaktadır.

E-ticaretteki markalara (araştırmaya katılan markaların yarısı) yönelik en büyük iki zorluk fiyatlandırma ve kârlılıktır. Neredeyse üçte birinin özel bir e-ticaret fiyatlandırma stratejisi yoktur. %41'inin ise e-ticaret siparişlerini ele alacak bir ekibi veya süreç yönetimi bulunmamaktadır.

Geçen hafta Brick Meets Click ve ShopperKit'ten yayınlanan araştırmaya göre, hanehalklarının %31'i - yaklaşık 40 milyon - geçen ay çevrimiçi market alışverişi yapmıştır. Dijital alışveriş yapanların sayısı Ağustos 2019'dan bu yana iki kattan fazla arttı. Buna ek olarak, bir önceki ay çevrimiçi market alışverişi gerçekleştirmeyenlerin %30'u virüs korkusu devam ederse önümüzdeki ay yapmayı planladıklarını söylemiştir.

Profitero ve Kantar araştırmasına göre, markaların %61'i e-ticaret stratejisi ve öngörüleri için yalnızca satış verilerini kullanmaktadır. Bu markalar, dijital raf bilgileri veya müşterilerin tercihleri ​​ve satın alma alışkanlıkları hakkındaki veriler gibi e-ticaretten gelen diğer verilerden tam olarak yararlanmamaktadır.

Raporda, markalara e-ticarete yönelik önerilerde de bulunulmuştur. Markalar yalnızca dijital alanda mevcut benzersiz fırsatlardan yararlanmaya başlamalıdır. Örneğin, ürün sunumları ve açıklamaları kolayca değiştirilebilir ve bunlar müşteri davranışına göre optimize edilebilirler.

Kaynak: fooddive web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü