Rusya E-Ticaret Satış Hacmi 2023'ün İlk Yarısında %20 Arttı

11 Ağustos 2023

Rusya E-Ticaret Şirketleri Birliği'ne göre, 2023'ün ilk yarısında e-ticaret satış hacimleri geçen yılın aynı dönemine göre %20 artışla 2,7 trilyon ruble değerine (27,67 milyar ABD doları) ulaştı.

Bu miktarın %97'si, Rus şirketlerinden alışveriş yapan Rus tüketicilerin satın almalarından kaynaklandı. Sınır ötesi satın almaların oranı %2,8 oranında gerçekleşirken Rusya'nın AB'den çevrimiçi ürün satın almaları sıfıra düştü. Daha önce, Rusya'daki tüm çevrimiçi satın alma işlemlerinin %23'ü AB'den geliyordu.

Rusya'daki toplam perakende satışlarda e-ticaretin payı %12,7 oldu. Çevrimiçi satın alınan en popüler ürün, toplam satışların %19,1'lik payıyla 522,5 milyar ruble (5,35 milyar ABD Doları) ile dijital ve ev aletleri oldu. Çevrimiçi satın alınan diğer ürünler sırasıyla tüm satışların %16,8'i ile 459 milyar ruble (4,7 milyar ABD Doları) tutarında mobilya ve ev eşyaları, %15,6’sı ile 427 milyar ruble (4,37 milyar ABD Doları) tutarında giyim ve ayakkabı oldu. Onları 349 milyar ruble (349 milyar ABD Doları) ile gıda ürünleri izledi.

 Kaynak: RussiaBriefing
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü