Singapur Tüketici Derneği’nin Yaptığı Açıklamaya Göre E-Ticaret Satıcılarına Yapılan Şikayetler %54 Oranında Arttı

07 Ağustos 2023

Singapur’da, tüketici şikayetleri genel olarak azalırken, e-ticaret yoluyla alışveriş yapan tüketicilerin şikayetlerinde ise artış gözlendi. Singapur Tüketici Derneği’nin yaptığı açıklamaya göre e-ticarette 2022 yılının ilk altı ayında 1,107 şikayet alınırken, %54’lük bir artışla 2023 yılının aynı döneminde 1,703 şikayet alındı.

Teslimat sorunları, kusurlu veya sözleşmeyle uyumlu olmayan mallar ve satıcıların yanıltıcı iddiaları en yaygın şikayetler arasında yer aldı. Bununla birlikte, 2023 yılının ilk yarısında 653 şikayet ile diğer sektörlere göre en yüksek sayıda şikayet alan elektrik-elektronik sektörünü restorasyon, otomotiv, güzellik ve mobilya sektörleri takip etti.

Kaynak: The StraitsTimes
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü