Sınır Ötesi B2C E-ticaret Piyasası Raporu 2023-2028: Sosyal Medya Platformlarının Artan Etkisiyle %26 Bileşik Yıllık Büyüme

16 Ocak 2024

Küresel sınır ötesi B2C e-ticaret pazarının büyüklüğü 2022’de 969 Milyar dolara ulaştı ve 2028 yılına kadar 3.899,8 Milyar dolara ulaşması ve 2022-2028 döneminde %26,1’lik bir büyüme oranı (CAGR) sergilemesi beklenmektedir. İşletmeler ile yerel ve uluslararası kuruluşlar arasında artan işbirlikçi ortaklıklar, artan ticari fuarlar ve sergiler, sınır ötesi alışveriş avantajlarının artan farkındalığı ve uluslararası ürünlere yönelik değişen tüketici tercihleri, pazarı yönlendiren faktörlerden bazılarıdır.

Küresel pazar büyük ölçüde artan internet penetrasyonu ve küresel bağlanırlık tarafından yönlendiriliyor. Bu doğrultuda tüketiciler, yerel stoklarla sınırlı olmayan geniş ürün yelpazesinden yararlanarak pazara önemli katkı sağlamaktadır. Ayrıca tüketiciler, sınırların ötesindeki fiyatları da karşılaştırarak uygun maliyetli seçenekler bulabilmektedir. Bu da piyasayı olumlu yönde etkiliyor. Bunun dışında uygun döviz kurları uluslararası alımları daha cazip hale getirerek piyasayı harekete geçirebilir.
 
Kaynak: finance.yahoo.com
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü