SK Hynix, Samsung'u Geride Bırakarak Güney Kore'nin En Değerli Şirketi Oldu
22 Haziran 2026SK Hynix, Güney Kore'nin en değerli halka açık şirketi olarak Samsung Electronics'i geride bıraktı ve bu, yirmi yıl önce borç yükü altında neredeyse iflas eden bir çip üreticisi için dramatik bir dönüşüm anlamına geliyor. Şirket, Nvidia ve Alphabet'in Google'ı gibi müşteriler için yapay zekâ sistemlerinde kullanılan yüksek bant genişliğine sahip bellek (HBM) çiplerinin baskın tedarikçisi olarak, küresel yapay zekâ patlamasının en büyük faydalanıcılarından biri haline geldi ve bu yıl hisselerinde %340'ın üzerinde bir yükseliş sağlayarak piyasa değerini hem Samsung Electronics hem de Micron'un üzerine çıkardı.
Kaynak: Reuters
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü