Spor Perakendecilerinin Çevrimiçi Talebe Uyum Sağlamaları Gerekiyor

20 Mayıs 2021

Spor ürünleri e-ticareti ve teknoloji platformu Signa Sports United ve Boston Consulting Group (BCG) tarafından yapılan yeni bir araştırma, önümüzdeki dört yıl içinde spor yapan kişi sayısının bir milyar kişi artarak 3,5 milyar aktif spor katılımcısına yükseleceğini öngörüyor. Çalışma, bunun küresel spor pazarının büyüklüğünü 1,1 trilyon dolara çıkaracağını öne sürüyor. 475 milyar dolarlık harcamayı oluşturan ve yıllık % 7 büyüyerek 2025'te 670 milyar dolara ulaşması beklenen spor perakendeciliği, bu pazarın en büyük bölümünü oluşturuyor.

Ancak araştırmacılara göre, yalnızca dijitalleştirme pazarına yeterince uyum sağlayabilenler bundan tam anlamıyla yararlanabilecek. Signa ve BCG'nin tahminlerine göre, spor perakendesinin e-ticaret bölümü 2015 yılında küresel pazarlarda % 10 civarında geziniyordu ama geçen yıllarda 15 puandan fazla büyüdü.

Bu, kısmen alışveriş yapanların Covid-19 sırasında çevrimiçi platformlara kaymasından kaynaklanıyor olsa da çalışma, sosyal mesafe kuralı rahatladıkça durumun tersine dönmesini beklemiyor. Geçen yılki bu ivmenin ardından, spor perakendeciliğindeki çevrimiçi satışlar 2025 yılına kadar büyümeye devam edecek ve araştırmacılar, e-ticaretin o zamana kadar Avrupa pazarının % 32'sini ve ABD pazarının % 40'ını oluşturacağını tahmin ediyor. Spor e-ticaretinin 2020-2025 yılları arasında çift haneli yıllık büyüme görmeye devam etmesi ve spor çevrimdışı perakendeciliğine göre üç kat daha hızlı büyümesi bekleniyor.

Kaynak: Consultancy.uk
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü