TikTok'un E-Ticaret Hedefleri Duraksadı

28 Eylül 2023

E-ticaret sektörü kapsamında yürürlüğe konulan yeni düzenlemeler, Endonezya'daki sosyal medya şirketlerinin çevrimiçi satın alımlarda doğrudan ödeme yapmalarını yasaklıyor. TikTok doğrudan ödeme imkânı sağlayan tek sosyal medya şirketi olmakla beraber uygulama üzerinden kozmetik, kıyafet ve elektronik ürünleri satın almanın kolaylığı, iki yıl önceki lansmanından bu yana TikTok Shop'un büyümesinin arkasında önemli bir faktör oldu.

TikTok, Endonezya'da 100 milyondan fazla kullanıcıya reklam verebiliyor; ancak kullanıcıların ürünleri satın almak için farklı bir uygulama veya siteyi kullanmaları gerekiyor. Bu nedenle şirketin, platformun sipariş verme kolaylığını zayıflatacak şekilde ayrı bir uygulama çıkarması gerekiyor, aksi takdirde Endonezya'daki faaliyetlerine tamamen son verme riskiyle karşı karşıya kalabilir.

Kaynak: yahoofinance
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü