Türkiye’de E-Ticaret Pazar Büyüklüğü 800 Milyar TL'yi Geçti

21 Temmuz 2023

Türkiye E-Ticaret Derneği (ETİD), İyzico ve Dogma Alares'in ortaklaşa hazırladığı Türkiye E-ticaret Ekosistem Raporu'na göre e-ticaret işlem sayısı 3,4 milyardan 4,8 milyara yükseldi. Türkiye e-ticaret pazarının büyüklüğü, 2021'de %5,7 iken geçen yıl ülkenin GSYİH'sının %6'sına tekabül etti.

E-ticaretin perakende sektöründeki payı 2021'de %13,7'den 2022'de %16,5'e yükseldi. Bu rakam, 2018'de %5,3 oranında gerçekleşti. E-ticaretin perakende sektöründeki payı Çin'de %31'in üzerinde seyrederken, Almanya'da %15,7 ve ABD'de %26 seviyesine ilerledi.

Açıklanan verilere göre ortalama alışveriş sepet büyüklüğü 2022 yılında 2021 yılına göre 79 TL arttı. E-ticaret platformlarındaki kullanıcı sayısı %2,2 oranında artarken, kadın ve erkek kullanıcılar, tüm e-ticaret tüketicilerinin sırasıyla %58'ini ve %42'sini oluşturdu.

Kaynak: hurriyetdailynews
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü