Ücretsiz Teslimat, İadeler, Çevrimiçi Alışveriş Yapan Avustralyalılar için Sanıldığı Kadar Önemli mi?

21 Ocak 2021

Avustralyalıların çevrimiçi alışveriş davranışına ilişkin yeni araştırma, ücretsiz iade veya ücretsiz teslimat gibi faktörlerin, satışları güvence altına almak için yaygın olarak inanıldığı kadar önemli olmayabileceğini öne sürüyor.

Emarsys tarafından yapılan araştırmaya göre, ücretsiz iade seçeneği olmasaydı tüketicilerin yüzde 83,6'sı ilgilendikleri bir ürünü satın almaktan vazgeçmeyeceklerdi. Tüketicilerin yüzde 86'sı, ücretsiz teslimat sözü verilmemesine aldırmamış görünüyor.

Kara Cuma'dan önce yapılan Emarsys'in daha önceki araştırmasında, tüketicilere Kara Cuma sırasında onları çevrimiçi alışveriş yapmaya neyin teşvik edeceği sorulduğunda, en güçlü motivasyonun ücretsiz teslimat olduğu ve tüketicilerin yüzde 59'unun bunun en büyük etki olduğunu söylediği belirlendi. Diğer güçlü motivasyon unsurları arasında ücretsiz iade (yüzde 15) ve teslimat hızı (yüzde 18) vardı.

Ancak son araştırmalar gösteriyor ki, tüketiciler bu tür faktörlerin kendilerini motive ettiğini söylese de iade politikası yoksa sadece yüzde 16,4'ü ve ücretsiz teslimat yoksa sadece yüzde 14'ü satın alma işlemine devam etmeyeceğini belirtiyor.

İki veri seti, alışveriş yapanların önemli olduğunu belirttikleri ile bir çevrimiçi mağazadan sipariş vermek üzereyken gerçekte nasıl davranabilecekleri arasında büyük bir fark olduğunu gösteriyor.

Emarsys, yaptığı ankette teslimat süresinin üç günden uzun olması durumunda alışveriş yapanların yalnızca yüzde 9,4'ünün satın alım yapmayacağını ortaya çıkardığını söylüyor.

Avustralyalı tüketiciler için çeşitli ödeme ve teslim alma seçenekleri sunmak daha da önemsizdir. Ödeme planlarının olmaması alışveriş yapanların sadece yüzde 4,8'ini caydırırken, tıkla ve teslim al seçeneklerinin olmaması tüketicilerin yüzde 4,7'sinin alışveriş sepetini terk etmesine neden oluyor.
 
Kaynak:  internetretailing
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü