Ürün Eskimesi: İşletmeler Plastik Kirliliğini Nasıl Teşvik Eder ve Sürdürür?

30 Aralık 2021

Plastik kirliliği, son birkaç yılda halkın çevre bilincinin ön saflarında yer aldı. Plastik poşetlere dolanmış kaplumbağa görüntülerinden yola çıkan bireyler, plastik tüketim alışkanlıklarını değerlendirmeye ve plastik atıkları azaltmak için kademeli yaşam tarzı değişiklikleri yapmaya başladı.

Yine de, iyi niyetli yaklaşımlara rağmen, tüketiciler, kasıtlı olarak başarısız olacak veya hızla geçersiz hale gelecek şekilde tasarlanmış ürün raflarıyla karşı karşıyadır. Para kazanma arzusu ile teşvik edilen bu ürünlerin üreticileri, plastik atıkların çoğalmasıyla başa baş giden tüketim döngüsünü garanti altına almak için tasarlanmış ürün eskitme stratejileri kullanmaktadır. Planlı eskime, bir üreticinin bir ürünü, belirlenen belirli bir süre içinde kasıtlı olarak modası geçmiş veya işlevsiz hale getirmesi durumunda meydana gelmektedir.

Kaynak: earth.org
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü