Vietnam'ın E-Ticaret Oyuncuları Pazardaki Büyümeyi Nasıl Artırabilir?

04 Şubat 2020

Vietnam, e-ticaretten elde edilen karın bu yıl 15 milyar dolara ulaşmasıyla Asya'nın en umut verici e-ticaret pazarlarından biri oldu.

Endonezya, Singapur, Malezya ve Tayland gibi komşu ülkeler bölgesel e-ticaret pazarına liderlik etseler de Vietnam dikkate alınması gereken yükselen bir güç olduğunu kanıtlamıştır.

Vietnam, Endonezya ve Tayland'ın ardından Güneydoğu Asya'nın üçüncü büyük e-ticaret pazarıdır. Daha da etkileyici olan, bu rakamların ülkenin nispeten sınırlı dijital altyapısına rağmen elde edilmesidir.

Bununla birlikte, yerel tüketiciler yabancı e-ticaret perakendecilerini, özellikle de geçen yılın başlarında pazara giren Amazon'u, yerli olanlara tercih ediyor gibi görünmektedir.

Bir araştırmaya göre, tüketicilerin ürünlerin kalitesi ve teslimat süresi hakkındaki endişeleri yerli perakendecilerin daha fazla büyüme olasılığını sınırlamaktadır ve büyük olasılıkla yabancı perakendecilere karşı daha yüksek bir tercihe de katkıda bulunmaktadır.

Bu durum, yerel oyuncuların tüketicileri geri kazanmak için iş modellerini, operasyonel verimliliğini, lojistik yeteneklerini ve önerilen satış noktalarını gözden geçirme ihtiyacını işaret etmektedir.

Bununla birlikte, Vietnam, yükselen bir e-ticaret kaplanı olarak çok geçmeden komşu pazarlara yetişecek ve yerel e-ticaret oyuncuları yetersizliklere çözüm ürettiği sürece gelişmekte olan bir ekonomi olacaktır.

Kaynak: techwireasia  web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü