Visa’nın Açıklamasına Göre, ABD Piyasasında E-Ticaret Ve Elektronik Ürünlerin Öncülüğünde Tatil Dönemi Harcamaları %4,2 Arttı
25 Aralık 2025Visa Consulting and Analytics tarafından salı günü yayınlanan bir rapora göre, süregelen ekonomik olumsuzluklara rağmen, ABD piyasasında perakende harcamaları bu tatil sezonunda %4 oranında arttı. Alışveriş yapanlar en çok elektronik ve kişisel bakım ürünlerine harcama yaptı.
Bulgular, ABD'deki Visa ödeme ağı verilerinin bir alt kümesi kullanılarak 1 Kasım'dan itibaren yedi haftalık bir süre boyunca izlenen ödemelerden elde edilmiştir ve otomotiv, benzin ve restoran harcamaları hariç, temel perakende kategorilerini kapsamaktadır. Rakamlar enflasyona göre ayarlanmamıştır.
Toplam perakende ödeme hacminin %73'ünü mağaza içi alışveriş oluştururken, kalan %27'lik kısım çevrimiçi işlemlerden oluştu. Ancak, harcamaların büyük çoğunluğundan mağaza içi alışveriş sorumlu olsa da, e-ticaretin büyümenin itici gücü olduğu kabul ediliyor. CNBC'ye göre, çevrimiçi satışlar geçen yıldan bu yana %7,8 arttı ve bu da kolaylık ve sezon başı promosyonlarına olan talebi yansıtıyor.
Kaynak: americanbazaaronline.com
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü