Walmart, Prime Day'e Paralel Bir Çevrimiçi Satış Planlıyor

01 Ekim 2020

Çevrimiçi perakendede en büyük üç ismin Ekim ortasında satış indirimlerini başlatması, büyük bir alışveriş etkinliğinin ve yılbaşı alışveriş kampanyası için muhtemel bir başlama işaretinin altyapısını hazırlıyor.

Pandemi tüketici davranışını şekillendirmeye devam ederken analistler, daha uzun, daha erken ve çevrimiçi yoğun bir tatil dönemi bekliyorlar. Danışmanlık firması AlixPartners, geleneksel Kasım-Aralık dönemini "anlamsız" olarak nitelendirecek kadar ileri gitti ve tatil satışı tahminlerine ilk kez Ekim ayını dahil etti. Bu, salgının ilk aylarında satışların çok arttığı ve zorunlu ürünlere odaklandığı ortamda, Amazon’un ertelemek zorunda kaldığı Prime Day için Ekim ayının ortasını mantıklı hale getirmektedir.

Walmart muhtemelen kendi müşterilerinin verilerine ve Amazon'un Prime Day'deki liderliğine yanıt veriyor. Walmart bu ayın başlarında, müşterilerinin %87'sinin geçmiş yıllara göre bu yıl daha erken dönemde indirimler aramayı planladığını söyledi. Perakendeci, ücretsiz gönderimi içeren Walmart + üyelik programını alışveriş sezonuna yetiştirirken, 35 doların üzerindeki siparişlerde ücretsiz gönderimi korumuştur.

COVID-19 ülke çapında seyrini ve mevsimsel ve günlük aktiviteleri potansiyel sağlık risklerine dönüştürmeye devam ederken, erken alışveriş ve daha fazla çevrimiçi alışveriş, tüketicilerin tatil alışverişi yapanlarla dolu kalabalık mağazalardan kaçınmaya çalışmasının yolunu oluşturmaktadır.

Walmart, tatil satışları için büyük bir çevrimiçi büyüme planlamıştı. Perakendeci Eylül ayının başlarında, e-ticaret ifa merkezlerinde çalışacak 20.000 sezonluk işçi almayı hedeflediğini söyledi. Aynı şekilde, perakendeci bu yıl iyi satış yapmayı beklediği kategorilerin sinyalini verdi. Spor ve rahat giyim, açık hava ızgaraları, bisikletler, egzersiz ve dış mekân ekipmanları gibi ürün gruplarının çoğu salgın sırasında tüketicilerin benimsediği kategorilerdi. Walmart ayrıca tatil sezonu için 800'den fazla özel oyuncağı satmayı ve mutfak ürünlerini artırmayı planlıyor.

Kaynak:  retaildive  web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü