2020 Yılında Belçika’da 20.000'den Fazla Yeni Çevrimiçi Mağaza Kuruldu

11 Mart 2021

Pazar analiz firması The House of Marketing ve Belçika e-ticaret birliği SafeShops tarafından yayınlanan e-ticaret barometresine göre, 2020 yılında Belçika e-ticaret pazarı bir önceki yıla göre %7,5 büyüyerek 8,8 milyar Avroya, çevrimiçi mağaza sayısı ise 20.000'den fazla artarak 48.181’e ulaşmıştır.

Ödeme hizmeti sağlayıcıları tarafından sağlanan veriler kullanılarak hazırlanan e-ticaret barometresine göre, işlem sayısında da bir önceki yıla göre %26,5 artış olmuş ve 108 milyon işlem kaydedilmiştir. İşlem sayısındaki güçlü artış, pandemi sürecindeki kısıtlamalar nedeniyle tüketicilerin giderek daha sık çevrimiçi alışveriş yapmasından kaynaklanmaktadır.

2018 ve 2019 yıllarında sırasıyla %20 ve %17 büyüyen Belçika e-ticaret pazarının 2020 yılında büyüme hızında görülen yavaşlamanın sağlık krizi nedeniyle çevrimiçi seyahat rezervasyonları ve etkinlik biletleri harcamalarının yapılamamasından kaynakladığı, söz konusu sektör harcamalarındaki kaybın yerel perakendecilerden çevrimiçi satın alımlar ve paket servis harcamalarındaki artış ile kısmen dengelendiği belirtilmektedir.

Belçika’da 2020 yılında kurulan yeni mağazaların %63'ünü oluşturan küçük çevrimiçi mağazalar ve mikro butiklerin aynı zamanda ciroda en güçlü artışların görüldüğü segment olduğunu belirten  SafeShops CEO'su Greet Dekocker, tüketicilerin e-ticarete güvenlerinin arttığını, bu yeni çevrimiçi mağazaların büyük bir kısmının mevcut krizden sonra da çevrimiçi hizmet vermeye devam etmelerinin beklendiğini ifade etmektedir.

2020 yılında e-ticaret işlem hacminin %16'sı yurt dışından gelirken, Belçika'daki çevrimiçi mağazalardan en çok alışveriş yapan ülkeler arasında Fransa (%29), Hollanda (%23), İngiltere (%8), Almanya (%7) ve ABD (%7) yer almaktadır. Ortalama alışveriş değerleri açısından ise en yüksek tutarlar 375 Avro ile Amerikalılar, 116 Avro ile Hollandalılar ve 120 Avro ile Fransızlara aittir.

Kaynak: RTBF