2019 Yılında Bulgaristan’da Dijital Reklam için Yapılan Yatırımlar 121,1 Milyon Levaya Ulaştı

20 Temmuz 2020

Bu rakam 2018 yılına kıyasla % 19,4 oranında bir artış olduğunu gösteriyor. Aynı dönemde AB’deki ortalama artışın % 12,3 olduğu aktarılıyor. Buna rağmen 2018 yılı verilerine göre kişi başına 7,2 Euro dijital reklam harcamaları ile Bulgaristan internet reklamı sıralamasında son sıralarda yer alıyor. Bu sıralamada Bulgaristan’ın ardından Beyaz Rusya, Sırbistan ve Romanya yer alıyor. Bulgar medya kuruluşlarına yapılan reklam yatırımlarının 35 milyon leva olduğu açıklanıyor. Yatırımların diğer kısmı Google ve Facebook gibi küresel oyunculara gidiyor. 2019 yılında en fazla internet reklamı veren şirketler olarak Coca-cola, Telenor ve Vivacom öne çıkıyor.
En fazla internet reklamı veren sektörler:

  1. Tüketici ürünleri (% 32,7)
  2. Finans hizmetleri (% 15,6)
  3. Perakende ticaret (% 13,8)
  4. Telekomünikasyon (% 11)

Kaynak: https://www.capital.bg/biznes/media_i_reklama/2020/07/09/4089142_investiciite_v_digitalna_reklama_v_bulgariia/
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği