Bulgaristan İstatistik Enstitüsü Bilgi İşlem Teknolojilerinin Hanehalkı ve Bireyler Tarafından Kullanımına İlişkin Verileri Açıkladı

19 Aralık 2019

2019 yılında hanehalkı ve bireyler baz alınarak yapılan bir araştırmanın sonuçlarından Bulgaristan’daki hanehalkının % 75,1’inin evlerinde internet erişimi olduğu anlaşılıyor. On yıllık dönemde bu oranda yüzde olarak 42 puanlık bir artış meydana geliyor. Evlerin % 64’ünde mobil internet, % 57,8’inde sabit internet bağlantısı mevcuttur. 2019 yılında Güneybatı Bulgaristan’da internete erişim oranı en yüksek (% 77,8), Kuzeybatı Bulgaristan’da ise en düşüktür (% 70,8). Çocuklu aileler küresel ağı daha aktif kullanıyor ve bu ailelerin % 90,5’inin internete erişimi bulunuyor. Çocuksuz ailelerin sadece % 70’inin internet bağlantısı mevcuttur. 2019 yılında evlerin % 24,8’inde internete erişim bulunmuyor. 16-74 yaş grubundaki kişilerin % 66,8’i her gün veya en azından haftada bir defa internet kullanıyor. Üniversite mezunları (% 91,7) ve 16-24 yaş grubundaki gençler (% 90,3) internetin en aktif kullanıcılarıdır. 2019 yılında bireylerin dörtte biri (% 24,5) hiçbir zaman internet kullanmamış olup, son on yılda bu kişilerin oranı yarı yarıya azalmış bulunuyor. Ev veya ofis dışında internete erişim için en çok tercih edilen cihaz bireylerin % 63,2’sinin kullandığı cep telefonudur. Bireyler interneti en çok iletişim amaçlı kullanıyor. Şöyle ki, kullanıcıların % 57,5’i internet üzerinden Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger gibi uygulamalarla sesli veya görüntülü görüşme gerçekleştirdiğini ifade ediyor. İnternette bulut hizmetinden kullanıcıların % 17,6’sı yararlanıyor. Son 12 ayda bireylerin % 25,4’ü interneti devlet kurumları ile etkileşim sağlamak için kullanmış bulunuyor. Son 12 ayda şahsi ihtiyaçlar için online alışveriş yapanların oranı % 21,7 olarak gerçekleşiyor. Online alım yapanların genellikle giyim ve spor ürünleri (% 76,4), evsel ürünler (% 35,3), otel rezervasyonları ve turistik paketler (% 20,7), gıda, içecek ve günlük tüketim ürünleri (% 16,9) aldığı görülüyor. Online alışveriş yapanların % 88,1’i Bulgaristan’dan, % 41,8’i AB ülkelerinden, % 19,1’i ise üçüncü ülkelerden ürün ve hizmet alımı yapıyor.
Kaynak: www.nsi.bg   
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği