Bulgaristan Online Reklam Piyasası
28 Eylül 2020Daha yavaş bir şekilde olsa bile Bulgaristan online reklam piyasası büyümeye devam ediyor.2018 yılında Bulgaristan’da online reklama yapılan yatırımlar 98,5 milyon levaya ulaşıyor. Bu rakam yıllık bazda online reklama yapılan yatırımlarda % 7,2 artış olduğunu gösteriyor. Bahse konu reklam bütçesinin 1/3’ü yerel online şirketlere gidiyor. Geri kalan 66 milyon leva Facebook ve Google gibi küresel oyuncular arasında paylaşılıyor. 2018 yılında vidyo Reklam müşteriye ulaşmak için şirketler tarafından tercih edilen format olarak yerini alıyor. Bu trendin önümüzdeki yıllarda da devam etmesi bekleniyor:
2018 Online Reklam Piyasası:
Sektörü | Yatırım Değeri (milyon BGN) |
Display | 69,5 |
Arama | 24,1 |
İlanlar ve Dergiler | 0,4 |
PR | 2,6 |
Diğer | 1.9 |
Kaynak: K Marketing Factbook
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği