Bulgaristan Online Ticaret Piyasası 2020 Yılında % 9 Oranında Büyüme Yaşadı ve 974 Milyon Euro’ya Ulaştı

15 Şubat 2021

Bulgaristan Elektronik Ticaret Derneğine göre son 5 yılda ülkedeki e-ticaret % 21 ila % 35 arasında artış yaşamış. 2019 verilerine göre Bulgaristan nüfusunun % 71’inin internet erişimi mevcut. İnternet kullanan tüketicilerin üçte birinin online alışveriş yaptığı açıklanıyor.
Bulgaristan’daki tüketicilerin E-ticarette tercih ettikleri platformlar:

  • % 88,1: Bulgar e-ticaret platformları
  • % 41,8: AB e-ticaret platformları
  • % 19,1: Üçüncü ülke e-ticaret platformları
Bulgaristan’daki tüketicilerin E-ticarette tercih ettikleri ürünler:
  1. % 76: giysi ve spor ürünleri;
  2. % 35: ev eşyaları (mobilya, oyuncak vs.);
  3. % 20: otel rezervasyonları ve turizm paketleri;
  4. % 16: gıda ve içecek;
  5. % 14: elektronik ürünler;
  6. % 14: bilet;
  7. % 10: otomobil kiralama;
  8. % 7  : kitap, dergi, gazete;

Bulgaristan’daki ilk 10 E-ticaret platformu (E-ticaret piyasasının % 17,81):
1. eMag.bg;
2. Technolopis.bg;
3. RemixShop.com;
4. Ozone.bg;
5. SportDepot.bg;
6. Zora.bg;
7. Ardes.bg;
8. eBAG.bg;
9. Ikea.bg;
10. Decathlon.bg.
Kaynak: https://www.capital.bg/biznes/stoki_i_prodajbi/2021/02/04/4171108_bulgarskiiat_onlain_pazar_prez_2020_g_raste_s_okolo_9/
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği