Bulgaristan’da En Fazla Reklam Bütçesi Ayıran Şirketler
01 Ekim 2020Bulgaristan’da devam eden ekonomik büyüme eğilimi ülkenin reklam piyasasını olumlu bir şekilde etkiliyor. Ülkede faaliyet gösteren büyük uluslararası şirketler yavaş da olsa reklam için ayırdıkları bütçeleri yükseltiyor. Televizyon reklamları fiyatları artmasına rağmen artık KOBİ’lerde bu tür reklam hizmetlerine daha fazla başvuruyor. Dijital reklam sayesinde mikro işletmelerin de tüketicilerine ulaşabileceği bir kanal sağlanıyor. Geleneksel olarak Bulgaristan reklam piyasasının ilaç sektörü temsilcileri tarafından domine edildiği açıklanıyor.
Bulgaristan’da 2018 yılında reklam için en büyük bütçe ayıran şirketler:
Şirket | Bütçe (milyon leva) | |
1 | Lidl Bulgaria | 49,6 |
2 | Procter and Gamble | 49,6 |
3 | Natur Product | 48 |
4 | Ferrero | 47,3 |
5 | National Lotary | 39,1 |
6 | Coca Cola | 38,2 |
7 | BILLA | 35,2 |
8 | L’OREAL | 34,6 |
9 | Ficosota Syntez | 34,1 |
10 | Kaufland Bulgaria | 33,9 |
Kaynak: K Marketing Factbook
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği