Bulgaristan’da Kriz Ekonomide Yapılan Yenilikleri Engellemedi

20 Ocak 2021

Bulgaristan ekonomisinde yenilik yapma koşul ve potansiyelini değerlendiren Uygulamalı Araştırma ve Haberleşme Fonu’nun Innovations.BG 2020 Raporu’na göre Covid pandemisinin damgasını vurduğu 2020 yılında Bulgar şirketlerin % 58’i farklı biçimlerde yenilikler uygulamaya koymuş bulunuyor. Geri kalan şirketlerin % 30’u aşkın bir kısmı ise bunu 2021 yılında yapmayı planlıyor. Planlananlar gerçekleştiği takdirde 2020-2021 döneminde şirketlerin % 70,4’ü yenilik uygulamış olacak. Bu rakam önceki küresel finansal krizin rakamıyla uyumlu olup, 2009’da şirketlerin yaklaşık % 71’i yenilik yapmıştı. Kriz öncesinde, 2006 yılında bu oran % 35 olarak gerçekleşmişti. Pandemi, talepte yapısal değişikliklere yol açtı. Örneğin, evde tüketim lokantalarda tüketimin yerini aldı ve böylelikle perakende market gelirlerinin ve online siparişlerin artışına sebep oldu. Online giyim ve ayakkabı talebi geleneksel mağaza alışverişinin aleyhine arttı. Sonuç olarak şirketlerin % 10’u aşkın kısmı 2020 yılında online satış yapmaya başladı. Şirketlerin % 5,6’lık kısmı ise bunu bir sonraki yıl yapmayı planlıyor. Söz konusu artış, 2019’da kendi web siteleri veya mobil uygulamalar aracılığıyla satış yapan şirketlerin % 8,16’lık oranı ışığında, önemli bir artıştır.
Kaynak: BTA 
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği