Bulgaristan’da Krizden Sonraki Döneme İlişkin Perakende Sektörü Öngörüleri

05 Mayıs 2020

Uzmanlar artık krizden sonra perakende sektöründe etkin olacak bazı trendlerin şekillendiğini yorumluyor. Birkaç yıldan beri fiziksel mağazaların piyasa payı online platformlar tarafından alınmaya zaten başlamıştı. Kriz ve karantina döneminden sonra tüketicilerin dijital alıveriş yetkinliklerinin artması ve alışkanlıklarının değişmesi bekleniyor. Tüketicilerin iletişim şekillerini değiştirdiklerini ve artık hayatlarına daha fazla dijital çözümler entegre etmeye başladıkları ifade ediliyor. Uzmanlara göre krizden sonra birçok şirket için uzaktan çalışma sistemleri kalıcı olarak uygulanmaya devam edecek. Bu model kriz esnasında test edilmiş olacak ve kriz sonrasında giderlerini azaltmak isteyen şirketler tarafından tercih edilecek. Evden çalışan kişilerin giyim için daha az para harcamaları bekleniyor. Perakende gıda şirketlerinin krizden en az etkilenen şirketler olmasına rağmen yerel gıda üreticilerine yönelme trendini izlemeye devam etmeleri bekleniyor. Kısa vadeli korkulara iflas beklentilerine rağmen Covid-19 krizinin yeni süreçler tetikleyerek bir çok sektörün yeniden yapılanmasına neden olması bekleniyor.
Kaynak: Regal
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği