Bulgaristan’daki Büyük Perakende Zincirleri: Yeni Marketler ve Daha Fazla Online Satış

27 Ocak 2021

Bulgaristan’da faaliyet gösteren 9 perakende zincirin müdürleri 2021 yılına ilişkin yatırım hedeflerini ve beklentilerine paylaştı.
Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketler için 2020 yılın özeti:

  • Pandemi, sosyal mesafe, gıda dışı ürünler satan dükkanların kapanması;
  • Panik alışverişi ve evde ürün stoklama,
  • Tedarik zincirleri ile ilgili sorunlar ve yeni iş yapma koşullarına adaptasyon;
  • Online satışlarda ciddi artışlar;
  • Müşteri ve gelir kaybı.
Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin 2021 yılı beklentileri:
  • Gıda perakende zincirlerinin kendi markalarına ve yerel üreticilere yatırım yapması;
  • Online satış hizmetlerinin geliştirilmesi;
  • Müşterilerin mağazaları daha seyrek ziyaret etmesi ve daha fazla alışveriş yapması;
  • Müşterilerin yüksek sınıf ürünlerinden uzaklaşması, müşterilerinin fiyatlara karşı duyarlılığının artması;
  • Tüketicilerin ev dışında tükettikleri ürünleri kendi evlerinde yapmaya başlaması;
  • Dijitalleşme;
  • Müşterilerin satın alma gücünün düşmesi;
  • Tüketiciler daha sağlıklı ürünler almayı tercih ediyor (meyve, sebze, taze et, süt ürünleri);
  • Baklagiller, dondurulmuş ürünler ve temizlik ürünlerine ilişkin olan talebin artması;
  • Kart ödemelerinin artması;

Kaynak: https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2021/01/08/4159877_golemite_verigi_oshte_novi_magazini_i_poveche_onlain/
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği