Bulgaristan’daki Büyük Perakende Zincirleri: Yeni Marketler ve Daha Fazla Online Satış
27 Ocak 2021Bulgaristan’da faaliyet gösteren 9 perakende zincirin müdürleri 2021 yılına ilişkin yatırım hedeflerini ve beklentilerine paylaştı.
Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketler için 2020 yılın özeti:
- Pandemi, sosyal mesafe, gıda dışı ürünler satan dükkanların kapanması;
- Panik alışverişi ve evde ürün stoklama,
- Tedarik zincirleri ile ilgili sorunlar ve yeni iş yapma koşullarına adaptasyon;
- Online satışlarda ciddi artışlar;
- Müşteri ve gelir kaybı.
- Gıda perakende zincirlerinin kendi markalarına ve yerel üreticilere yatırım yapması;
- Online satış hizmetlerinin geliştirilmesi;
- Müşterilerin mağazaları daha seyrek ziyaret etmesi ve daha fazla alışveriş yapması;
- Müşterilerin yüksek sınıf ürünlerinden uzaklaşması, müşterilerinin fiyatlara karşı duyarlılığının artması;
- Tüketicilerin ev dışında tükettikleri ürünleri kendi evlerinde yapmaya başlaması;
- Dijitalleşme;
- Müşterilerin satın alma gücünün düşmesi;
- Tüketiciler daha sağlıklı ürünler almayı tercih ediyor (meyve, sebze, taze et, süt ürünleri);
- Baklagiller, dondurulmuş ürünler ve temizlik ürünlerine ilişkin olan talebin artması;
- Kart ödemelerinin artması;
Kaynak: https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2021/01/08/4159877_golemite_verigi_oshte_novi_magazini_i_poveche_onlain/
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği