Bulgaristan’daki Radyo Reklam Piyasası
29 Ocak 2021Nielsen Admosphere Bulgaristan’ın raporuna göre Bulgaristan radyo reklam piyasası genellikle büyük medya gruplarına üye şirketlerden (müşterilere sunulan toplu paketlerin bir parçası olarak) domine ediliyor. 2019 yılı rakamlarına göre Darik Radio 3 milyon levalık reklam geliri ile sektör lideri olarak öne çıkıyor. Bahse konu şirketin 2020 yılı ilk 10 ayı için reklam geliri 2.6 milyon leva olarak açıklanıyor. Reklam geliri sıralamasında ilk 10 şirket arasına genellikle müzik radyo istasyonları yer alıyor. Radyo reklamlarında avantaj olarak bu medyanın duygusal olarak kitlelere hitap ettiği ve sadık bir dinleyici kitlesi yarattığı gösteriliyor.
Bulgaristan’daki en çok dinlenen radyo kanalları:
Ocak-Ağustos 2020, 15-69 yaş ortalaması
Radyo Kanalı | Reiting (%) | Ulaştığı kitle sayısı (bin kişi) | |
1 | Veselina | 0,8 | 39,6 |
2 | Horizont BNR | 0,7 | 35,9 |
3 | N-Joy | 0,5 | 27,3 |
4 | Radio 1 | 0,5 | 24,5 |
5 | Fresh! | 0,3 | 17,6 |
6 | BG Radio | 0,3 | 16,9 |
7 | Darik Radio | 0,3 | 15,9 |
8 | Vitosha | 0,3 | 14,5 |
9 | Energy | 0,3 | 14,4 |
10 | Z-Rock | 0,2 | 12 |
Kaynak: https://www.capital.bg/biznes/media_i_reklama/2021/01/16/4149188_radiopazar_v_tiha_bitka_za_prihodi/
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği