Bulgarlar Kriz Döneminde Daha Seyrek Markete Gidiyorlar, Fakat Gittiklerinde Daha Fazla Para Harcıyorlar

12 Şubat 2021

Telegraf gazetesi koronavirüs krizi esnasında Bulgarların alışveriş alışkanlıklarında meydana gelen değişiklikleri inceliyor. Önde gelen bazı süpermarket zincirlerine göre müşterilerin markete gitme sıklıklarında düşüş meydana gelmiş bulunuyor. Ancak müşterilerin markete her gidişinde daha çok para harcadıkları dikkat çekiyor. Bu çerçevede müşteri sayısında azalış % 25 oranında, harcanan parada % 27 artış gözleniyor. Marketlerde hijyen şartlarının iyi olduğunu ve gıda ürünleri tedarikinde bir sıkıntı yaşamadıklarını gören müşterilerin büyük bir kısmında rahatlama görülüyor. Un, ayçiçek yağı, şeker, et, sebze ve dezenfektan gibi ürünler halen en çok alınan ürünlerdir. Online satışlarda bir artış yaşanıyor. Pahalı ürünlere talepte önemli bir düşüş gözleniyor. Fiyatların çoğunda istikrar mevcut. Son yılda düşük mahsul nedeniyle sadece ayçiçek yağı fiyatı istisnai bir durum oluşturuyor.
Kaynak: BTA
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği