Bulgarların % 22’si Gıda Fiyatları Artışlarından Endişeleniyor

13 Mart 2020

Nielsen’in araştırmasına göre Bulgarların % 22’si sağlık durumları, iş ve özel hayatları arasındaki denge, artan aylık ev giderleri hesapları ile eşdeğer olarak gıda fiyatları artışlarından endişeleniyor. Buna rağmen Bulgar tüketicileri gıda fiyatlarındaki artışlara rağmen giderlerini azaltmak daha ucuz markaların ürünlerine almaya yönelmiyor. Araştırma neticeleri Bulgarların aylık giderlerini azaltmak için elbise ve ev eşyası alımlarını ertelemeyi ve ev dışı eğlence faaliyetlerini azaltmayı seçtiğini gösteriyor. 2019 yılının ikinci çeyreğinde aylık birikimlerini muhafaza eden tüketicilerin oranı % 26’ya düşüyor (2019 yılının ilk çeyreğinde bu oran % 36 olarak kayıtlara geçiyor). Aynı zamanda ayın sonunda parasız kalan tüketicilerin sayısı % 20’ye ulaşıyor. Artan gıda fiyatları ortamında Bulgar tüketiciler alımlarını daha dikkatli yapıyor ve promosyonlar ve özel tekliflere yöneliyor.
Kaynak: Kapital
Yayımlayan: Sofya Ticaret Müşavirliği