Suudi Arabistan, demiryolu program yönetimini ihaleye çıkardı

06 Mart 2019

Market, Suudi Demiryolu Şirketi ile Suudi Demiryolları Teşkilatını birleştiren kraliyet kararnamesini bekliyor. Suudi Demiryolu Şirketi'nden (Sar), MEED'e verdiği demeçte, yıl boyunca bir program yönetimi sözleşmesi için ihale açması bekleniyor. Proje, Sar'ın ve birleşmiş toprakların demiryolu ağlarının ve varlıklarının geliştirilmesinden sorumlu olan devlet tarafından işletilen diğer ajans olan Suudi Demiryolları Örgütü'nün (SRO) beklenen birleşimini önlüyor görünüyor. Kaynak, MEED'e “Suudi Arabistan’ın ana demiryolu demiryolu varlıklarını (var olanları ve planlananları) devralmayı planlıyor” dedi. Sar ve SRO'nin 2017'den beri beklendiği bir birleşme kararı alındı. SRO’nin operasyonları 2016 başlarında Toplu Taşıma Kurumu (PTA) ile birleştirilmeye başlandı. Temmuz 2013'te oluşturulan PTA, ülkenin Bakanlar Kurulu tarafından, demiryolu dahil ülkenin toplu taşıma sistemini düzenlemek ve sektöre yatırım çekmek için kuruldu. Sar, yük ve yolcu hatlarına sahip 2.750 kilometrelik Kuzey-Güney Demiryolu projesinin müşterisidir. Firma aynı zamanda planlanan Suudi Karayolu Köprüsü projesinin ve planlanan GCC demiryolu ağının 628km Suudi segmentinin müşterisidir. SRO, kuzey hattına benzer şekilde yük ve yolcu hatlarının yanı sıra endüstriyel yerleri limanlara ve yerleşim alanlarına bağlayan alt hatlardan oluşan Riyad-Dammam hattının müşterisidir. SRO, Medine ve Cidde ile Rabigh, Kral Abdullah Ekonomik Şehri (Kaec) ve yeni Cidde havaalanını birbirine bağlayan krallığın Haramain hızlı tren projesinin de müşterisidir. GCC'de birincisi olan yüksek hızlı demiryolu hattı, geçtiğimiz yılın sonunda ilk operasyonlara girdi.