Alışveriş Merkezlerinin Rapor Gönderim Yükümlülüğüne İlişkin Duyuru

13 Mayıs 2025

Alışveriş merkezi maliki ve yönetimleri ile alışveriş merkezi içinde bulunan perakende işletmeler arasındaki ilişkilerde şeffaflığın ve Bakanlığımızca yürütülen denetimlerde etkinliğin artırılması amacıyla, Alışveriş Merkezleri Hakkında Yönetmelik’te 8 Mayıs 2025 tarihinde yapılan değişiklikler çerçevesinde;

  • Alışveriş merkezindeki perakende işletmelere nisan ayı sonuna kadar gönderilen ortak gelir ve gider raporu, gönderime ilişkin kanıtlayıcı bilgi ve belgelerin alışveriş merkezi maliki veya yönetimi tarafından onaylanmış örneği ile birlikte mayıs ayı sonuna kadar,
  • Ortak gider katılım payı tahsil edilmeyen alışveriş merkezleri hariç olmak üzere temmuz ayı sonuna kadar gönderilen bağımsız denetim raporu ise yine gönderime ilişkin kanıtlayıcı bilgi ve belgelerin alışveriş merkezi maliki veya yönetimi tarafından onaylanmış örneği ile birlikte ağustos ayı sonuna kadar,
Bakanlığımızın perakendeticaret@hs03.kep.tr” KEP adresine iletilecektir.
            Bu itibarla;
  1. Anılan raporların ve bu raporların gönderimine ilişkin kanıtlayıcı bilgi ve belgelerin belirtilen dönemlerde yalnızca bir gönderide toplu olarak gönderilmesi,
  2. Gönderinin konusuna alışveriş merkezinin adının yazılması,
  3. Gönderi büyüklüğü dolayısıyla birden fazla toplu gönderim yapılması halinde ise gönderi konusunda ayrıca ardışık numaralandırma yapılması

gerekmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.