İhracat İşlemlerinde E-Fatura Kullanım Zorunluluğu Hakkında Duyuru

22 Haziran 2017

Yükümlülerin dikkatine;

E-Fatura uygulamasına kayıtlı olanların ihracat ve yolcu beraberi eşya ihracı (Tax-Free) işlemlerinde 1/7/2017 tarihinden itibaren e-Fatura düzenleme zorunluluğu başlamaktadır.

Zorunluluğun başlayacağı 1/7/2017 tarihinden itibaren mal ve yolcu beraberi eşya ihracında, faturalama ve gümrükleme işlemlerinin sorunsuz bir şekilde yürütülebilmesi ve mevzuat hükümleri yönünden herhangi bir sorun ile karşılaşılmaması için ilgili uygulamaların yükümlülerce gecikmeksizin kullanılmaya başlanması büyük önem arz etmektedir.

Bilindiği üzere, söz konusu zorunluluğun başlangıcı 1/7/2017 tarihi olmakla birlikte, 1/1/2017 tarihinden itibaren uygulamaya ilişkin sistem, yükümlülerin kullanımına açılmış bulunmaktadır.

Bakanlığımızca “İhracat ve Yolcu Beraberi Eşya Faturalarının e-Fatura Olarak Düzenlenip Gönderilmesine İlişkin “E-Fatura Uygulaması Gümrük İşlemleri Kılavuzu” hazırlanmış ve http://risk.gtb.gov.tr/ internet adresi Duyurular bölümü üzerinden tüm yükümlülerin erişimine açılmıştır.

Ayrıca, varsa sorularınızı, aynı internet adresindeki iletişim bilgileri aracılığıyla Bakanlığımıza iletebilirsiniz.

Kamuoyuna Saygıyla Duyurulur.