Bakan Tüfenkci, DIHK Genel Sekreteri Dr. Martin Wansleben'i Kabul Etti

Bakan Tüfenkci, Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği (DIHK) Genel Sekreteri Dr. Martin Wansleben'i makamında kabul etti .

10 Şubat 2017
Bakan Tüfenkci,  Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği (DIHK) Genel Sekreteri Dr. Martin Wansleben'i makamında kabul etti .

Görüşme sonrasında basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Bakan Tüfenkci, ziyaretten duydukları memnuniyeti dile getirdi.
Türk ve Alman ilişkilerinin ve ticari ilişkilerin gelişmesinin çok önemli olduğunu dile getiren Bakan Tüfenkci,  Almanya’nın Türkiye’nin önemli ticari partnerlerinden birisi olduğunu söyledi.
Bakan Tüfenkci, Almanya’nın en fazla ihracat ve ithalat yaptığımız ülkelerin başında geldiğini vurgulayarak, “Almanya’da yerleşik Türk vatandaşları ve Türk yatırımcıların Almanya’da kurmuş oldukları şirketler ile Alman firmalarının Türkiye’de kurdukları şirketler vasıtasıyla yakın ticari işbirliklerimiz devam etmektedir” dedi.  

Siyasi ilişkilerden bağımsız olarak ticaretimizi artırmak istiyoruz

Görüşmede ele alınan konular hakkında bilgi veren Bakan Tüfenkci, “Ticareti geliştirmek adına neler yapılabilir ve Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği’nin İstanbul’da bulunan merkezinin yaşadığı bir takım sıkıntıları da bu vesileyle konuşmuş olduk. Amacımız Türk-Alman ticari ilişkilerini en üst seviyeye çıkarmak ve var olan siyasi ilişkilerden daha bağımsız olarak ticaretimizi artırmak” diye konuştu.  
Bakan Tüfenkci, AB’nin vizeler konusundaki tutumu netleşirse, karşılıklı ticaretin artması noktasında önemli bir engelin aşılacağını,  şu anki ticaret hacminden çok daha fazla bir ticaret hacmini gerçekleştirileceğini kaydetti.
 
Wansleben: Ticari ilişkilerin en üst düzeyde tutulmalı

Alman Sanayi ve Ticaret Odaları Birliği (DIHK) Genel Sekreteri Dr. Martin Wansleben ise, Türk-Alman ticari ilişkilerinin en üst düzeyde tutulmasının son derece önemli olduğunu, ticari ilişkilerin daha da ileri götürülmesi konusunda çalıştıklarını söyledi.
Alman yatırımcıların şu ana kadar Türkiye’de yaklaşık 22 milyar Euro’luk bir yatırımları bulunduğunu ifade eden Wansleben,  bu çerçevede yaklaşık 6 bin Alman şirketinin Türkiye’de ticari faaliyetlerini yürüttüğünü dile getirdi.
 
Wansleben, Türkiye’nin çok önemli bir pazar olarak olduğunun farkında olduklarını belirterek, “Bu arada Almanya’daki gittikçe yaşlanan bir nüfus ile Türkiye’deki dinamik genç nüfus arasında nasıl bir bağ ve fark olduğunun da bilincindeyiz.  Alman şirketleri Türkiye’nin konumunu da çok iyi bilmekte; bu çerçevede Türkiye’de üretim yaparak başka ülkelere ihracat yapma konusunda çok hassas ve ilgili olduklarını söyleyebilirim” dedi.