Gümrük ve Ticaret Bakanı Canikli, Kanal 7’ye Canlı Yayın Konuğu Oldu

Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, Kanal 7'de canlı yayınlanan ‘Başkent Kulisi’ programında Kanal 7 Ankara Temsilcisi Mehmet Acet'in gündeme ilişkin sorularını cevapladı. Canikli’nin, gündemdeki konulara ilişkin açıklamaları şöyle:

09 Kasım 2014

Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, Kanal 7'de canlı yayınlanan ‘Başkent Kulisi’ programında Kanal 7 Ankara Temsilcisi Mehmet Acet'in gündeme ilişkin sorularını cevapladı. Canikli’nin, gündemdeki konulara  ilişkin açıklamaları şöyle:
 
Mescid-i Aksa'ya Yapılan Saldırı

" İsrail'in yaptığı bu hareket İslam dünyasının kalbine hançer sapladı. Çok acı bir olay. Geçiştirilmesi ve unutulması mümkün değil. İsrail'in Mescid-i Aksa'ya yönelik planlarının olduğu konuşuluyor ve yazılıyor zaten. Bu planların doğru olduğu son yaptığı vahşi ve barbarca eylemle teyit edildi. Mısır'da neden yönetim el değiştirdi ? Suriye'de Esed neden korundu ? Şu olayla birlikte düşünülünce anlam kazanıyor. Türkiye ile benzer ve uyumlu bir politika uygulayan Mısır ve bir Suriye olmuş olsaydı İsrail buna benzer faaliyette bulunamazdı. Tabi İsrail'e bir kin birikimi oluyor. Özellikle İslam coğrafyasında Bu bir sosyolojik tespittir. İsrail'in uyguladığı akılcı bir politika değildir. İslam dünyasının kutsal iki yeri vardır. Mazlumun ahı yerde kalmaz."

Yeni Cumhurbaşkanlığı Sarayı ve Uçağı

"Bu tip harcamalar tamamen ülkenin prestijine yöneliktir. Bunlar tamamen ülkenin görünümü ile ilgilidir. O binanın muhattabı Türkiye ya da Türkiye'deki insanlar değildir. Oranın esas muhattabı yabancı devlet adamları, yurt dışından ziyarete gelenlerdir. Aynı şey uçak içinde geçerlidir. Bunları yapabilen ülkeler var yapamayan ülkeler var. Oda tamamen ekonomik güçle alakalıdır. Ne Cumhursaşkanımız, ne başbakanımız ne de bizler buralarda kalıcı değiliz. Sonuçta onlar Türk milletinin ve devletinindir. Rakamları ciddiye almamak lazım. Tam anlamıyla bunlar yatırımdır. Bu gözle bakmak gerekir. Mimarı refahın önemli dışa vurum araçlarından birisidir. Bunlar millet için yapılıyor. Milleti temsil ediyor. Türkiye için yapılan bir yatırımdır. Bir sanat eseridir aynı zamanda. Kişilere indirgememek lazım. 5-10 yıl sonra hiçbirimiz olmayacağız, bunlar millete kalacak."

Eylem Planının Hedefi

"Türkiye ekonomisi çok hantal bir ekonomidir. İçine kapanan, müdahaleci, merkezden yönetilen bir ekonomik modelle Türkiye yönetildi. Devletin her alana girmesi özel sektörün gelişmesini engelliyor, ve verimsiz bir ekonomik yapı ortaya çıkarıyor. Tabi bir yerde tıkandı. Ondan sonra olması gereken modellere geçilmeye başlandı. Ak Parti iktidara geldikten sonra genel dengesizliklerle ilgili önemli çalışmalar yapıldı. Adımlar atıldı. Milli gelir 3 katı arttı. Birçok alanda iyileştirme oldu. Global anlamda ekonomik alanda yapılması gerekenler yapıldı. Ama kılcal damarlara kadar işlemiş müdahaleci yöntemin alanlarına da neşter vurmak gerekiyor."

  2023 Hedefi

"Hedeflerimiz bunlar. Hedeflerimiz devam ediyor. Biz bu hedeflerde yürümeye devam ediyoruz. Bizim bu hedefleri yakalamamız için bugünden itibaren yüzde 7'nin üzerinde bir büyüme oranı yakalamamız gerekiyor. Ortalama olarak. Dünya global bir köy olduğu için herhangi bir yerdeki rahatsızlık bütün ekonomileri etkiliyor. 2008'deki global kriz bütün dünyayı sarstı. Bizide etkiledi. Bizim hedefimiz devam ediyor. 2008'in olumsuz sonuçlarını ortadan kaldırmaya çalışıyoruz."

Taşeron Sistemi Sorunu

"Çalışma saatleri konusunda bir sıkıntı yok. Bu bir sosyal proje olarak gündeme geldi. Devlet, memur alımı yoluyla değilde Türkiye'de işsizlik sayısı fazla olduğu için esnek bir sistemde çalışma ortaya konulsun istedi. Örneğin bir kişiye 4 bin TL vereceğine 4 kişiye bin TL verilsin, insanlar işe girsin işsiz sayısı azalsın istendi. Aslında devletin bu kadar taşerona ihtiyacı yok. Burada sorun devletin asli kadrolarında çalıştırması gereken işlerde taşeronları kullanmaya başlaması. Son torba yasada taşeronların birçok sıkıntısı giderildi. Bundan sonra asli kadrolarda taşeronlar çalıştırılmayacak."
    
Servis Konusu

" Şu an çok ciddi trafik sorunu var. İnsanları bir planlama ile metrolara yönlendirmek gerekiyor. Öğrenci servislerini bu konudan ayırmak gerekir. Öğrenci servisleri gereklidir. Onların yaşı küçüktür. Bu tip şeyler zorlama ile olmaz. İngiltere ve ABD'de birçok zengin insan metro kullanıyor. Bunu yaşam biçimi haline getiriyor."